Downsizing i shrinkflacja w art spożywczych

Zapoznaliśmy się już z tym co to są zjawiska downsizingu i shrinkflacji. Jedno powstało w celach obniżenia kosztów produkcji i zwiększania zysku, drugie spowodowane jest inflacją, rekompensuje wzrost kosztów produkcji. Konsumenci szybciej akceptowali mniejszą ilość produktu w opakowaniu niż większą cenę.

Praktycznie robiąc zakupy, na każdy kroku możemy spotkać ze zjawiskiem downsizingu, shrinkflacji. Wiele branż stosuje zabiegi zmniejszania danego produktu w opakowaniu. Nie zastanawiamy się czy w opakowaniu jest mniej towaru, lub wystarcza na krócej. Kupujemy i nie zauważamy różnicy w ilości produktu, ale szybciej zauważylibyśmy zwiększenie ceny.

Warto więc podać przykłady gdzie głównie pojawia się zjawisko downsizingu, shrinkflacji w artykułach spożywczych:

jogurty o różnej gramaturze
Jogurty, zawartość

czekolady różna gramaturaCzekolady o różnej gramaturze, a tej samej cenie. Waga 90g i 100g.

różna gramatura, ta sama cena

Dżemy o różnej gramaturze, a tej samej cenie. Dziwne wagi 260 i 280 gramów.

chipsy, różne gramatury

Chipsy mają różne gramatury, trudno porównać, które są tańsze.

delicje, różna wagadelicje, waga, cenadelicje, waga, cena

Delicje, dziwna waga, trudno porównać które są droższe.

oranżada objętość

Napój gazowany, ciekawe czy dodano 0,25l, czy odjęto od 1,5l 0,025l?

Płatki śniadaniowe zróżnicowane gramatury, trudno stwierdzić, które droższe.

śledzie jeden zniknął

Śledzie, wydaje się, że jeden został zjedzony.

goździki dlaczego 8g

Goździki, dziwna gramatura 8 gramów, czyżby 2 gramy odjęto.

brzuszki rybne, gramatura

Brzuszki rybne, połowa pusta, pewno dlatego, aby nie było tłoku.

jogurty ciekawy trik

Jogurty, ciekawy trik, patrząc z góry niby takie same, a jednak.

Są to tylko nieliczne przykłady zastosowania tych zjawisk z którymi możemy się spotkać robiąc zakupy. Praktycznie większość produktów spożywczych stosuje takie zabiegi, aby zrekompensować sobie zwiększające się koszty produkcji.