Dania samopodgrzewające

Cel wykonywania testów
Na rynku jest wiele żywności wygodnej wykorzystywanej przez różne grupy naszego społeczeństwa, od gospodynie domowe po uczestników wypraw ekstremalnych. Celem badań były dania gotowe do wykorzystania w podróży, na biwaku, podczas wypraw, na poligonie i w miejscach gdzie spożycie ciepłego posiłku staje się problemem. W tym celu poszukaliśmy na rynku danie, które spełniałoby nasze oczekiwania. Do testów wybraliśmy dania samopodgrzewające firmy Martech Plus. Do wyboru mieliśmy „Wieprzowinę w sosie węgierskim”, „Fasolę z kiełbasą w sosie pomidorowym”,    „Fasolę w sosie pomidorowym”, „Wołowinę w sosie pomidorowym”, „Kurczaka w sosie węgierskim”.  Należy stwierdzić, że wybór jest całkiem przyzwoity, ciekawe jak to będzie smakowało i czy rzeczywiście będzie to danie ciepłe. Testy zaplanowano w naturalnym dla tego rodzaju produktów środowisku konsumowania, czyli w podróży, na biwaku, na poligonie.

Wybór uczestników badania
W wyniku przeprowadzonych ankiet wybrano grupy potencjalnie zainteresowane wybranym przez nas produktem (ciepłym posiłkiem, bez możliwości podgrzewania na ogniu), byli to kierowcy, żołnierze, grupy paramilitarne, osoby preferujące turystykę biwakową.

Badane parametry
W badaniach brano pod uwagę następujące parametry:
– Ocena opakowania
– Funkcjonalność opakowania (łatwość otwierania,  wielkość porcji, sposób spożywania)
– Czytelność, wygląd opakowania (czytelność oznaczeń, opis składu…)
– Termin przydatności
– Ocena sposobu przygotowania
– opis przygotowania do spożycia (czytelność, zrozumiały język…)
– przygotowanie do spożycia (czas trwania, łatwość przygotowania..)
– Ocena właściwości: smak, zapach,  kolor, konsystencja, ogólne wrażenia estetyczne
– Ocena samopoczucia bezpośrednio po posiłku, po pierwszym dniu badań

Przeprowadzenie testów na podstawie wcześniej przygotowanej ankiety ze skalą semantyczną.
W badaniach wzięło udział 30 osób, 15 kobiet, 15 mężczyzn z czego 10 osób to kierowcy spożywający posiłek w samochodzie, rodzina w podróży, grupa osób na biwaku. Badania prowadzone były w naturalnym środowisku konsumowania produktu, czyli na parkingach w lesie, w samochodzie.

Wyniki przeprowadzonych testów wg ankiety semantycznej w skali od 1 do 5, gdzie 5 oznacza wynik najlepszy.
Opakowanie czyli wygląd ogólny, czytelność etykiety, w tym opis składu, jego jakość oraz opis sposobu otwierania puszki (ocena 5)
Funkcjonalność opakowania, łatwość otwierania,  wielkość porcji, czas przygotowania, sposób spożywania. Te parametry zostały ocenione przez naszych testerów na „4”
Ocena właściwości: smak, zapach,  kolor, konsystencja, ogólne wrażenia estetyczne oceniono na „4”
Samopoczucie bezpośrednio po posiłku oceniono na „4”.
Ponadto testerzy zwrócili uwagę na brak w zestawie sztućców, zbyt mały uchwyt w urządzeniu do przebijania otworów, brak informacji o utylizacji pustych puszek.
Po przeprowadzeniu testów i ocenie przez testerów można stwierdzić, że produkt spełnia swoje zadanie, ciepłego posiłku w warunkach podróży, biwaku, ograniczonego czasu na przygotowanie posiłku.
Szczegółowy raport z przeprowadzonych testów po uprzednim kontakcie na e-maila: kontakt@testkonsumenta.pl

Beznazwy-2

Beznazwy-2

Beznazwy-2

Beznazwy-2

Etykieta_Konserwa-3

Beznazwy-2

Beznazwy-2

Beznazwy-2

Beznazwy-2

Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.